Het is natuurlijk geweldig als er binnen een verkiezing écht wat te kiezen valt. Vaak is het dan wel lastig om een keuze te maken. Hoe weet je nu welke kandidaat, welke lijst, maar ook welk product of merk het best bij je past? Het KandidatenKompas zorgt ervoor dat kiezers een weloverwogen beslissing kunnen maken.
Bedenk pakkende stellingen of differentiërende kenmerken, waardoor de kiezers precies kunnen aangeven wat voor hem/haar belangrijk is. Het resultaat is een kandidaat, lijst product of merk dat precies bij de kiezer past!
Het KandidatenKompas voor de medezeggenschap
Een ondernemingsraad, medezeggenschapsraad, ledenraad of andere vorm van medezeggenschap, zorgen ervoor dat de belangen van de betrokkenen worden behartigd. Het is daarom belangrijk dat de OR, MR of ledenraad goede afspiegelingen zijn van de organisatie en dat kiezers een kandidaat kunnen kiezen waar ze zich in kunnen vinden. Door gebruik te maken van het KandidatenKompas kunt u de kiezers op een leuke, laagdrempelige manier helpen bij het bepalen van hun stemkeuze. Tegelijkertijd geeft u de kandidaten de gelegenheid om zich te profileren en zal de verkiezing ook veel meer gaan leven. De verkiezingscommissie bedenkt pakkende stellingen, bijvoorbeeld over zaken die binnen de organisatie leven of meer gericht op karaktereigenschappen en laat alle kandidaten daar hun mening over geven. Stemgerechtigden kunnen daarna hun eigen mening vergelijken met die van de kandidaten. Het KandidatenKompas maakt de verschillen tussen kandidaten inzichtelijk en zorgt ervoor dat uw collega’s de kandidaten beter leren kennen!
Net als bij landelijke verkiezingen leidt het invullen van een dergelijke tool tot levendige discussies op de werkvloer. Door het KandidatenKompas bijvoorbeeld 1 week voor de verkiezing beschikbaar te maken, vestigt u op een leuke manier de aandacht op de verkiezing.
Heeft u moeite met het bedenken van stellingen? Wij leveren voorbeeldstellingen en denken graag met u mee!
Het KandidatenKompas ruim inzetbaar
Het KandidatenKompas kan voor diverse doeleinden ingezet worden, naast het kennismaken met de meningen van kandidaten ook bij het kiezen van een product, een kandidatenlijst of het profileren van verschillende merken. Nieuwsgierig geworden? Start hier de demo of vraag een vrijblijvende offerte aan.